Toimitusehdot

Voimassa 1.1.2022 alkaen

Edit.14.10.2022 Päivitetty maksutavat ja tarkennuksia toimituskuluihin.

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Nparts Oy aputoiminimellä Lastua (Y-tunnus: 3136986-3) . Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja muualle Eurooppaan. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

 

Toimitusehdot lyhyesti:

1. Kaikki verkkokaupan hinnat sisältävät veron 24%

2. Tuotteillamme on 30 päivän palautusoikeus (pois lukien yksilöidyt tuotteet, joissa esim. kaiverrus tai tuote tehty asiakkaan mittojen mukaan). Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja täysin jälleenmyyntikuntoinen.

3. Käsittelemme tilaukset viimeistään seuraavana työpäivänä tilauksesta. Jos tilaus tulee perjantaina, käsittelemme tilauksen viimeistään seuraavana työpäivänä eli maanantaina. Personoitavat tuotteet käsitellään tilausmäärästä riippuen 1 - 5 päivän sisällä.

4. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tai vioittunut tuote, on siitä ilmoitettava viipymättä Lastuan asiakaspalveluun sähköpostilla: asiakaspalvelu@lastua.fi

5. Emme vastaa siitä, jos tilaus myöhästyy tai vaikeutuu vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolelta tulevasta syystä, esimerkiksi liikenteen häiriintymisestä, luonnonmullistuksesta, viranomaisten päätöksestä tai muusta vastaavasta seikasta.

6. Noutamatton paketti ei ole sama asia kuin palautus. Noutamattomista paketeista perimme aiheutuneet kulut (15,00 € sis. alv) Pidä huoli, että annat oikeat yhteystiedot; puhelinnumero ja sähköposti, jotta kuljetusliikkeeltä tuleva saapumisilmoitus tulee perille.

 

Tilaaminen

Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta https://www.lastua.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. 

 

Tilausvahvistus

Lähetämme jokaisen onnistuneen tilaustapahtuman jälkeen sähköpostitse maksuvahvistuksen, josta näet: tilausnumeron, tilaamasi tuotteet ja tilauksen loppusumman.

Mikäli teit tilauksen, mutta et jostain syystä saanut tilausvahvistusta, otathan viipymättä yhteyttä myyjään asiakaspalvelu@lastua.fi

 

Toimitusaika

Tuotesivulla näkyy reaaliaikainen varastosaldo. Aina kun varastosaldo on vihreä, on varastossa tuotteita lähetettäväksi yli 15 kpl. Varastosaldon muuttuessa keltaiseksi, on tuotteita lähetettävissä alle 15kpl. Varastosaldon muuttuessa punaiseksi, tuotteita ei ole lähetettävissä, eikä niitä pysty tilaamaan sillä hetkellä. 

Varastossa olevat tuotteet lähetetään tilauksesta 24 tunnin sisällä. 

 

Toimitustapa ja toimituskulut

Tarjoamme asiakkaillemme ILMAISEN ja nopean toimituksen. Kuljetuskumppanimme kuljettavat paketit joka puolelle Suomea 1-3 päivässä.

Toimitamme tilaukset paketteina ja kirjeinä. Asiakas saa toimituksen seurantakoodin toimitusvahvistuksen yhteydessä. Hox! Kirje-toimituksissa ei ole seurantaa.

Asiakas voi valita toimitustavan toimitustavat -kohdasta. Käytämme toimitukseen postin ja matkahuollon palveluita.

Huomioita toimitustietoihin liittyen

Asiakkaan puolelta virheellisen tiedon antamisesta aiheutuvat kulut veloitamme asiakkaalta. Esimerkiksi väärä osoite / puhelinnumero. Virheelliseksi tiedoksi lasketaan myös tilanne, jossa asiakas on esimerkiksi ilman erillistä ilmoitusta matkoilla tilauksen lähettämisen ajankohtana, eikä tilausta pystytä toimittamaan asiakkaalle. Virheellisistä tiedoista johtuvasta paketin uudelleenlähettämisestä perimme 20€ (sis. alv24%)

Toimitamme paketit valitun jakeluyhtiön normaalien toimitusaika lupausten puitteissa, emmekä vastaa jakeluyhtiön tilapäisistä muutoksista tai viiveistä pakettien toimitusten suhteen.

 

Noutamatta jääneet tilaukset

Emme ota vastuuta noutamatta jääneistä paketeista, mikäli:

- Asiakas on antanut virheellisen sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron ja saapumisilmoitus ei tule perille.

- Asiakas on matkoilla tai muuten kykenemätön noutamaan pakettia paketin saapumisen ajankohtana ja siitä ei ole ilmoitettu asiakaspalvelu@lastua.fi osoitteeseen.

- Asiakkaan sähköpostisovelluksessa saapumisilmoitus menee roskapostikansioon, jolloin saapumisilmoitus ei tule perille.

Posti ja matkahuolto säilyttävät paketteja noin viikon paketin saapumisesta noutopisteeseen. 

Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta, veloitamme tästä aiheutuneet kulut (20,00 € sis. alv) asiakkaalta. Sisältäen uudelleenlähettämisen kulut.

Mikäli asiakas haluaa perua tilauksen, tilanteessa jossa hän on jättänyt hakematta toimitetun tilauksen noutopisteeltä, vähennämme tästä aiheutuneet kulut 15,0 € sis. alv24%
Mikäli tilaus sisältää personoituja tuotteita, ei tilausta voi perua, koska tuotteita ei voi myydä seuraavalle asiakkaalle.

  

Maksutavat

Klarna maksa myöhemmin

Lue tarkemmat maksuehdot täältä: 

https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/kco/fi_fi/invoice

Shopify payments luottokortti ja mobiilimaksut

Lue tarkemmat maksuehdot täältä: 

https://www.shopify.com/legal/terms-payments-fi

Paypal maksupalvelu

Lue tarkemmat maksuehdot täältä: 

https://www.paypal.com/fi/webapps/mpp/ua/servicedescription-full

Paytrail maksupalvelu

Lue tarkemmat maksuehdot täältä: 

https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot

 

Palautusoikeus

Kaikilla tuotteillamme on 30 päivän palautusoikeus (pois lukien lahjakortit ja yksilöidyt tuotteet, joissa esim. kaiverrus tai tuote tehty asiakkaan mittojen mukaan). Palautettavien tuotteiden tulee olla täysin jälleenmyyntikuntoisia, myös myyntipakkauksen osalta.

Tuotetta ei katsota palautukseksi, jos se jätetään noutamatta. Noutamattomista paketeista perimme hinnaston mukaisen maksun.

Ennen palautusta, ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostilla asiakaspalvelu@lastua.fi tai puhelimitse +358 40 259 4960 ma-pe klo 9-17 Täytä palautusta varten asiakaspalautelomake.

Asiakaspalautelomake löytyy sähköisenä, johon annamme linkin ottamalla yhteyttä asiakapalveluun.

Palauttaminen on maksutonta.

 

Takuu

Lastua ( Nparts Oy ) noudattaa kuluttajansuojalain (38/1978) mukaista virhevastuuta. Lisäksi annamme tuotteillemme 12 kuukauden takuun, joka koskee materiaali- ja valmistusvirheitä.

Takuu ei koske normaalia tuotteen kulumista tai käyttövirheitä. (esim. puisen löylykauhan jättämistä veteen saunomisen jälkeen tai puunkantotelineellä kannettuja betoniharkkoja, eli ns. ylikuormitus) Takuu ei myöskään koske asennusvirheitä eikä käyttöohjeen laiminlyömistä.

Takuuseen sisältyy vioittuneen tuotteen korvaaminen uuteen, sisältäen toimituskulut.

Tuotteen takuuvaihto ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

Olethan yhteydessä takuutapauksissa asiakaspalveluun sähköpostilla asiakaspalvelu@lastua.fi tai puhelimitse +358 40 259 4960 ma-pe klo 9-17

 

Tilauksen peruminen ja maksun palautus

Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa osoitteeseen sähköpostilla asiakaspalvelu@lastua.fi tai puhelimitse +358 40 259 4960 ma-pe klo 9-17 

Asiakas voi peruuttaa tilauksensa myös siinä tilanteessa, jos hän on vahingossa tilannut vääriä tuotteita. Tilauksen peruuttaminen täytyy tehdä välittömästi tilausvahvistuksen jälkeen, jotta tuote ei lähde turhaan toimitukseen tai sille tehdään personointeja, jolloin tilausta ei voi enään perua.

Pyrimme ilmoittamaan asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos toimitusaika eroaa normaalista. Myös Lastua pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja asiakkaan rahojen palauttamiseen.

Maksun palautus tehdään aina käytetylle maksutavalle.

 

Kuljetusvauriot

Mikäli tuote on viottunut kuljetuksessa, on siitä ilmoitettava välittömästi Lastuan asiakaspalveluun. Asiakaspalveluun on liitettävä kuva tuotteen vauriosta ja paketin kunnosta.

Emme ota vastuuta tuotteen rikkoutumisesta, jos asiakas on itse vioittanut tuotetta kuljetuksen aikana, esim. autossa paketin jääminen takaluukun väliin tai paketti on tipahtanut yli metrin korkeudesta kovalle alustalle.

Nparts oy / Lastua pidättää oikeuden toimitusehtojen muutoksiin. 2022

Ota yhteyttä