Toimitusehdot

Voimassa 1.1.2022 alkaen

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Nparts Oy aputoiminimellä Lastua (Y-tunnus: 3136986-3) . Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja muualle Eurooppaan. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

 

Toimitusehdot lyhyesti:

1. Kaikki verkkokaupan hinnat sisältävät veron 24%

2. Tuotteillamme on 30 päivän palautusoikeus (poislukien yksilöidyt tuotteet, joissa esim. kaiverrus tai tuote tehty asiakkaan mittojen mukaan). Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja täysin jälleenmyyntikuntoinen.

3. Käsittelemme tilaukset viimeistään seuraavana työpäivänä tilauksesta. Jos tilaus tulee perjantaina, käsittelemme tilauksen viimeistään seuraavana työpäivänä eli maanantaina. Personoitavat tuotteet käsitellään tilausmäärästä riippuen 1 - 5 päivän sisällä.

4. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tai vioittunut tuote, on siitä ilmoitettava viipymättä Lastuan asiakaspalveluun sähköpostilla: asiakaspalvelu@lastua.fi

5. Emme vastaa siitä, jos tilaus myöhästyy tai vaikeutuu vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolelta tulevasta syystä, esimerkiksi liikenteen häiriintymisestä, luonnonmullistuksesta, viranomaisten päätöksestä tai muusta vastaavasta seikasta.

6. Noutamatton paketti ei ole sama asia kuin palautus. Noutamattomista paketeista perimme hinnaston mukaisen maksun. Pidä siis huoli, että annat oikeat yhteystiedot; puhelinnumero ja sähköposti niin kuljetusliikkeeltä tuleva saapumisilmoitus tulee perille.

 

Tilaaminen

Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta https://www.lastua.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. 

 

Tilausvahvistus

Lähetämme jokaisen onnistuneen tilaustapahtuman jälkeen sähköpostitse maksuvahvistuksen, josta näet: tilausnumeron, tilaamasi tuotteet, tilauksen loppusumman ja mahdollisen tilauksen seurantakoodin.

Mikäli teit tilauksen, mutta et jostain syystä saanut maksuvahvistusta, otathan viipymättä yhteyttä myyjään asiakaspalvelu@lastua.fi

 

Toimitusaika

Varastossa olevat tuotteet toimitetaan tilauksesta viimeistään seuraavana työpäivänä. Tilaustuotteet toimitetaan tilauksesta riippuen 2-3vk kuluessa. Tilaustuotteiden toimitusaika vahvistetaan aina erikseen tilauksen jälkeen.

 

Toimitustapa ja toimituskulut

Tarjoamme asiakkaillemme nopeat ja edulliset toimitustavat. Kuljetuskumppanimme kuljettavat paketit joka puolelle suomea 1-3 päivässä.

Toimituskulut sisältävät postitus- ja pakkauskulut, ja ne ilmoitetaan tilauksen teon yhteydessä. Toimitamme tilaukset paketteina. Asiakas saa toimituksen seurantakoodin toimitusvahvistuksen yhteydessä. 

Asiakas voi valita toimitustavan toimitustavat -kohdasta. Käytämme toimitukseen postin ja matkahuollon palveluita.

Myös asiakkaan puolelta virheellisen tiedon antamisesta aiheutuvat kulut veloitamme asiakkaalta. Esimerkiksi väärä osoite / puhelinnumero. Virheelliseksi tiedoksi lasketaan myös tilanne, jossa asiakas on esimerkiksi ilman erillistä ilmoitusta matkoilla tilauksen lähettämisen ajankohtana, eikä tilausta pystytä toimittamaan asiakkaalle.

Toimitamme paketit valitun jakeluyhtiön normaalien toimitusaika lupausten puitteissa, emmekä vastaa jakeluyhtiön tilapäisistä muutoksista tai viiveistä pakettien toimitusten suhteen.

 

Noutamatta jääneet tilaukset

Emme ota vastuuta noutamatta jääneistä paketeista, mikäli asiakkaan sähköpostisovelluksessa seurantakoodi menee roskapostikansioon ja asiakas ei hae pakettia ajoissa. Emme myöskään ota vastuuta, mikäli asiakas ei jostain syystä pääse hakemaan pakettia ajoissa noutopisteeltä.

Posti ja matkahuolto säilyttävät paketteja noin viikon paketin saapumisesta noutopisteeseen. 

Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta, veloitamme tästä aiheutuneet kulut (15,00 € sis. alv) ja mahdollisen uudelleen lähettämisen kustannukset asiakkaalta. 

Mikäli asiakas haluaa perua tilauksen, tilanteessa jossa hän on jättänyt hakematta toimitetun tilauksen noutopisteeltä, vähennämme tästä aiheutuneet kulut 15,0 € sis. alv24%
Mikäli tilaus sisältää personoituja tuotteita, ei tilausta voi perua, koska tuotteita ei voi myydä seuraavalle asiakkaalle.

 

Kotiinkuljetus

Asiakas voi halutessaan valita toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, joka toimii Rovaniemen kaupungin alueella. 

 

Maksutavat

Klarna maksa myöhemmin

Lue tarkemmat maksuehdot täältä: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/kco/fi_fi/invoice

Stripe luottokorttimaksut - Turvallinen ja helppo maksutapa suoraan kaupan käyttöliittymässä. Sinua ei ohjata ulkoiseen palveluun, vaan maksu tapahtuu turvallisesti lastua.fi sivustolla.

 

Maksuehdot täältä: https://stripe.com/en-fi/legal

 

Paypal maksupalvelu

Kun valitset maksutavaksi PayPal-maksun, sinut ohjataan tilaustapahtuman lopuksi suoraan PayPaliin. Jos olet jo PayPal-asiakas, voit kirjautua sisään käyttäjätunnuksillasi ja vahvistaa maksun. Jos olet uusi asiakas PayPalissa, voit avata itsellesi PayPal-tilin ja vahvistaa maksun sen jälkeen.

Maksuehdot täältä: https://www.paypal.com/fi/webapps/mpp/ua/servicedescription-full

 

Palautusoikeus

Kaikilla tuotteillamme on 30 päivän palautusoikeus (pois lukien lahjakortit ja yksilöidyt tuotteet, joissa esim. kaiverrus tai tuote tehty asiakkaan mittojen mukaan). Palautettavien tuotteiden tulee olla täysin jälleenmyyntikuntoisia, myös myyntipakkauksen osalta.

Tuotetta ei katsota palautukseksi, jos se jätetään noutamatta. Noutamattomista paketeista perimme hinnaston mukaisen maksun ja mahdolliset uudelleen lähettämisen kulut.

Ennen palautusta, ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostilla asiakaspalvelu@lastua.fi tai puhelimitse +358 40 259 4960 ma-pe klo 9-17 Täytä palautusta varten asiakaspalautelomake.

Asiakaspalautelomake löytyy sähköisenä, johon annamme linkin ottamalla yhteyttä asiakapalveluun.

Palauttaminen on maksutonta.

 

Takuu

Lastua ( Nparts Oy ) noudattaa kuluttajansuojalain (38/1978) mukaista virhevastuuta. Lisäksi annamme tuotteillemme 12 kuukauden takuun, joka koskee materiaali- ja valmistusvirheitä.

Takuu ei koske normaalia tuotteen kulumista tai käyttövirheitä. (esim. puisen löylykauhan jättämistä veteen saunomisen jälkeen tai puunkantotelineellä kannettuja betoniharkkoja, eli ns. ylikuormitus) Takuu ei myöskään koske asennusvirheitä eikä käyttöohjeen laiminlyömistä.

Takuuseen sisältyy vioittuneen tuotteen korvaaminen uuteen, sisältäen toimituskulut.

Tuotteen takuuvaihto ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

Olethan yhteydessä takuutapauksissa asiakaspalveluun sähköpostilla asiakaspalvelu@lastua.fi tai puhelimitse +358 40 259 4960 ma-pe klo 9-17

 

Tilauksen peruminen ja maksun palautus

Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa osoitteeseen sähköpostilla asiakaspalvelu@lastua.fi tai puhelimitse +358 40 259 4960 ma-pe klo 9-17 

Asiakas voi peruuttaa tilauksensa myös siinä tilanteessa, jos hän on vahingossa tilannut vääriä tuotteita. Tilauksen peruuttaminen täytyy tehdä välittömästi tilausvahvistuksen jälkeen, jotta tuote ei lähde turhaan toimitukseen tai sille tehdään personointeja, jolloin tilausta ei voi enään perua.

Pyrimme ilmoittamaan asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos toimitusaika eroaa normaalista. Myös Lastua pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja asiakkaan rahojen palauttamiseen.

Maksun palautus tehdään aina käytetylle maksutavalle, ei tilisiirtona.

 

Kuljetusvauriot

Mikäli tuote on viottunut kuljetuksessa, on siitä ilmoitettava välittömästi Lastuan asiakaspalveluun. Asiakaspalveluun on liitettävä kuva tuotteen vauriosta ja paketin kunnosta.

Emme ota vastuuta tuotteen rikkoutumisesta, jos asiakas on itse vioittanut tuotetta kuljetuksen aikana, esim. autossa paketin jääminen takaluukun väliin tai paketti on tipahtanut yli metrin korkeudesta kovalle alustalle.

Nparts oy / Lastua pidättää oikeuden toimitusehtojen muutoksiin. 2022

Ota yhteyttä